redroses

Alla inlägg under maj 2011

Av Martina Karlsson - 30 maj 2011 16:01


Jag la upp denna låten "Blink 182 - I Miss You" för att jag såg den på Hannas blogg nyss och blev helt besatt igen. Jag älskar denna låt och för att blink gör så grymt bra låtar!

Vill tala om också att jag är suuuuper glad idag! Trodde aldrig att det skulle gå så fort men det gjorde det, lovt it!    Jag är 100% säker på att min sommar kommer bli toppen om ingenting mera skiter sig nu. Och jag hoppas verkligen att jag kommer in på Djurvård på Realgymnasiet för jag är riktigt taggad för en gångs skull!

Ska även träffa Hanna snart - ska bli skojsigt! Tycker det är skönt att ha dig som vän även om vi bråkar och det tar flera månader innan vi umgås men när vi väl umgås så har vi som roligast och det fyller mina dagar. Känner också att vi båda kan snacka mera med varandra nu och det är riktigt skönt det också. Hanna jag ahr känt dig i ungefär 11 år och det ska bli mer än dubbelt så många, tänk alla underbara sommar och helger vi har haft tillsammans?   


Btw; Ta vara på dina närmaste!   

Av Martina Karlsson - 17 maj 2011 18:39

i'm not coming back
i've done something so terrible
im terrified to speak the truth you'd expect that from me
im mixed up, Ill be blunt
now the rain is just washing you out of my hair
and out of my mind
keeping an eye on the world
so many thousands of feet off the ground
i'm over you now I'm not home in the clouds
showering over your hair

Det har gått många tankar i huvudet idag, jag vet inte varför. Jag vet inte heller vad jag vill och vad jag vill ha. Eller jo kanske, jag vill ha det omöjliga. Jag kan sitta och hoppas varje dag men jag vet innerst inne att jag inte får det. Jag vet vad som får mig att må bra. Och texten kommer från en så sjukt bra låt - som lilla jag lyssnar på nu. Jag kollade på lipfilm nyss (Never let me go.) och ska kolla på en till nu tänkte jag! (The last song.)  

Av Martina Karlsson - 16 maj 2011 18:41

Det är den bästa låten just nu vill jag tala om. Texten är något som betyder och man får igång hjärnan. Tankar & tankar. En mycket bra låt så ni borde faktiskt ta tiden att lyssna på den för ni kommer inte ångra er.


Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändrats
Men du finns kvar
Allt var svävande men nu så ser ja klart


Texten stämmer helt. Det finns många låtar som beskriver mina känslor och stämmer in på mig och mitt liv. Jag har mått mycket dåligt i mitt liv men det har blivit så mycket bättre men mår ändå dåligt ibland. Jag har gjort så mycket dåligt och dumma saker i mitt liv som jag inte vill göra men det finns ändå kvar där i bakhuvudet. Jag har blivit en så mycket bättre människa men ibland blir man ledsen över båda gamla och nya saker som händer och sker. Kärlek är något som betyder allt för mig, det är något jag är beroende av. Precis som många andra.

Av Martina Karlsson - 16 maj 2011 18:14

Klockan är nu 18.15 och jag sitter här och lyssnar på musik. Ganska lugnt dag idag faktiskt. Jag har vart på praiktiken (hunddagis) och sen vart hemma och tatt det lugnt. Snacka med mamma om resan till Jennifer i Juni - jag längtar så jag dör!   Jag har inte så mycket att skriva idag faktiskt och det är lite synd, och jag har inte skrivit på länge heller så det är lite illa asså! Måste fan börja skärpa mig nu. Fan Tina fan!


ps. jag saknar dig.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv till mig!


Ovido - Quiz & Flashcards