redroses

Alla inlägg under september 2011

Av Martina Karlsson - 29 september 2011 09:51

 

Lite smått hundvakt nu när man inte har praktik mer denna veckan - vilket är jävligt skönt ! Min älskade Cajsa på bild och min mosters Diesel. ^^ Sitter även och äter Tacos nu och det är gott. Inväntar sällskap också ! Emil, Elias och Amanda kommer hit och underhåller mig lite! :)

Av Martina Karlsson - 26 september 2011 21:13

 

Fin bild jag vet ! Sitter i bilen på väg till IKEA. Musiken är på högsta volym och jag bara chillar paj ! Jag hitta några saker på IKEA iaf. Jag köpte ett nattygsbord, en klocka och en tvättkorg. Eftersom jag är så dålig på att lägga min tvätt i tvättkorgen i badrummet - haha.

---

Skoldagen idag var faktiskt riktigt bra ! Börja med att jag mötte Tobbe i stan och sedan åkte till skolan.  Älskar typ skolan nu om man gämför med min praktik. Vi hade även skolfoto idag, jag blev inte lyckad kan jag lova. (Kanske lägger upp det). Glömde även mitt matkort hemma idag för första gången så fick ingen mat i skolan. :c Var ju så jävla hungrig ! Just det ja ! Var hos tandläkaren idag också och jag hade tydligen inga hål, typ för första gången. Hahahaha !

---

Nu sitter jag här i min säng och dunkar musik, dricker redbull, äter kinapuffar och smsar med pojken min ! Riktigt mysigt. Fast helt ärligt så hade det vart så mycket bättre om människan var här. Tänker bjuda på en säng bild när jag chillar ! c:


Av Martina Karlsson - 23 september 2011 06:30



Sitter och äter frukost nu såhär klockan 06.24, haha.. Knäckebröd och juice ! Man är ju så fruktansvärt fin osv osv på morgonen. Sitter med min "Jag Äger" tröja så känner mig lite cool också.    Snart ska man hoppa in i duschen och fräsha upp sig lite. Tandläkaren står på schemat idag 08.20 - jag är verkligen inte taggad ! Ni ska bara veta hur mycket jag hatar tandläkaren. Skakar och vill bara dö typ..


Har jag berättat att jag även jobbar på Gina Tricot nu från Onsdag - Fredag? Aja, det gör jag iaf. Det är inte så kul som alla tror. Det man får göra är att larma varor, hänga ut/vika kläder osv osv. Det är rätt tråkigt och man får så jävla ont i fötterna !  Jag jobbar 10.00 - 18.00 - så vidirg tid ! Jag måste alltid ha på mig Gina Tricot kläder eller iaf kläder som liknar deras. Men asså, tänk om värsta emo:t till jobba där? Ska HON ha på sig Gina Tricot kläder för det då? Ah just det, HON. Det jobbar inga killar där, haha. Ska dit och jobba idag men ska fråga om det är okej om jag slutar 16.00 för det är höstmarknad och jag vill verkligen gå med min lilla konstiga familj. Liksom det är en gång om året, måste.. Får troligen min mobil idag med om jag är snäll - iphone 4 (en vit).


Jag har världens bästa Tobias i mitt liv, Martina är massa lycklig!  

<3

Av Martina Karlsson - 20 september 2011 16:58

Jag tror seriöst att jag är väldigt lycklig.

Helt plötsligt finns det en Tobbe i mitt liv. <3

Av Martina Karlsson - 12 september 2011 17:43

 

Såhär mår man idag. (y) Damp på vissa grejer och skolan är ju som den är om man säger så. Det är därför det är tur att man har Jessica och Frida i skolan som man kan skratta en hel del med, haha.    Var och besökte min praktik idag - Gina Tricot. Det var lite spännande, och det ska bli mer spännande att börja jobba där. Jag får även 20% rabbat på det jag handlar, jippi typ! Hitta även ett par snygga byxor som jag lääääär köpa asså?! 

Av Martina Karlsson - 12 september 2011 17:34

 


Jag vet att du sover, känner värmen från din hud.

Bara lukten gör mig svag, men jag vågar inte väcka dig nu.

Jag skulle ge dig allting du pekade på, men bara när du inte hör och när jag, säger så.

Jag kan inte ens gå, utan din luft i mina lungor.

Jag kan inte ens stå när du inte ser på, och faller som en tår.

Vad vore jag, utan dina andetag?

Min klocka har stannat under dina ögonlock, fladdrar drömmarna förbi, inuit är du fjäderlätt och vit.

Av Martina Karlsson - 9 september 2011 10:20

Jahaja, till er som inte vet !


Namn: Martina Ulirca Karlsson
Piercingar: Bara i öronen, men hoppas på läppen snart :c
Tatueringar: Inga alls tyvärr
Längd: 1,75 skulle jag tro, det var det sist iaf
Skostorlek: 39
Hårfärg: Mörkrött c:
Fräknar: Nä, det som är så gulligt!
Motto: "Låt dem aldrig fånga dig levande."

Kär? Hmm, en hel del ja!
Önskar du att du bodde någon annan stans? Inte egentligen, men london vore ju nice?
Tänker du på självmord? Najj
Dricker du? Det kan hända ibland
Använder du droger? Naej
Röker du? Nix, är duktig flicka (a)
Vilket schampo använder du? Någon rund stor flaska, vette fan vad det heter o;
Vilken parfym använder du? Olika faktiskt
Vad är du rädd för? Svek, spindlar och läskigt folk!
Gillar du att tvätta? Haha, jag vet inte ens hur man gör?
Gillar du berg och dalbanor? Åååh, älskar dem!

Senaste...
Filmen du hyrde? Oj, det var länge sedan jag hyrde någon film o.o
Filmen du köpte? Hmm, någon film från Ullared i guess
Låten du hörde: Redlight King - Little Darlin
Låten du laddade ner? Laddar inte ner låtar
Personen du ringde? Mammi faktiskt
Personen som ringde dig? Ted o;
TV-program du såg? Minns inte o; Kollar knappt på tv
Person du tänkte på? En styck Tobias

För eller emot...
Långdistansförhållanden? Ska nog svara emot på det
Utnyttja någon? Emot
Självmord? Emot
Ungdomar som röker? Visst, det är dåligt att röka men personen blir inte en dålig människa för det
Använda droger? Emot på sätt och vis
Sex före äktenskapet? Beror på hur denna frågan menas med?
Köra onyktert? Emot
Förhållanden? För såklart!

Favorit...
Låt: Bon Iver - Skinny love
Sak att göra: Haha dampa?
Sport: Får nog bli ridning på den
Dryck: COCA COLA <3
Kläder: Kläder man tycker om?
Film: Just Friends eller nått c:
Bil: Hummer H2, Nissan Skyline och volvo ♥    
Serie: The Hills och My Life As Liz

Har du någonsin...
Gråtit över en pojke ? Ja faktiskt
Gråtit över en flicka? Vän isf
Ljugit för någon? Har väl alla någon gång?
Varit i slagsmål? Nej, slåss inte ^^
Blivit arresterad? Nix!
Träffat någon från internet IRL? Ohja, många gånger c:

Antal...
Gånger du vart kär? Riktigt kär - typ 5 gånger
Gånger ditt hjärta brustit? Några gånger
Hjärtan brustet på grund av dig? Ingen aning?
Tjejer du kysst? 3 st faktiskt!
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Några o;
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Haha, för många!
Pålägg som gäller: Texmex skinka!
Dagens dryck: Ingen än så länge o;

Senaste...
boken du läste? The Unberella Academy
Personen du fick e-mail av? Vet inte? Orkar aldrig kolla.
Personen du fick brev av? Non?
Personen du fick sms av? Anden (:
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Haha ihelgen?
Saken du köpte? Godis!
Vad har du gjort idag? Bara vaknat och gått på toa
Var det kul? Skratta jävel (y)
Brukar du svära mycket? Hahaha, är ett änglabarn (a) 
När stiger du upp på morgonen? Runt 06.30
Gillar du att slåss? Hmm, säger jämt att jag ska slå folk..?
Vad har du på dig? Trosor, hotpants och t-shirt
Vad ska du göra ikväll? Vara med Tobias
Vad är du allergisk mot? Ingenting vad jag vet?
Var har du ont? I ryggen nu (sitter konstigt)
Använder du hårspray? Det är sällan
Kan du stå på händer? No o;
Håkan Hellström eller The Ark? HÅKAAAAAAAN!!
Salt eller socker? Socker!  c:
Gillar du ketchup? Ibland asså!
Är du glad nu? I guess?
Var du glad igår? Ja!
Vad dansar du till? Allt typ? ^^
Stockholm är... ? Sveriges huvudstad (fast borde inte vara)
Göteborg är... ? En massa fin stad (borde vara huvudstaden)
Kan du sjunga? Hell no!
Spaghetti eller makaroner? Makaroner c:
Land du vill besöka? För många, orkar inte skriva! Men usa och uk iaf!

Av Martina Karlsson - 9 september 2011 10:00



Mohaha, har testat min cam som jag har på datorn. ^^ Vill tala om att jag gillar min MacBook Pro - inte älskar den. Saknar vissa saker som man har på en vanlig dator och jag har väl inte hittat det direkt då. Finns det ens paint på en MacBook?


Fyller även år snart! På lördag nästa vecka så är det två månader kvar tills jag blir 17 år. Har faktiskt inte kommit på så jävla mycket som jag önskar mig om jag ska vara ärlig. Det jag har önskat mig typ är en OnePiece, en extern hårddisk på 1000 gb, typ pengar, en ny Kylie Minogue parfym för min är slut som jag fick för yvå år sedan. Sen kommer jag seriöst inte på något mera.


jag är iaf vacker på bilden, höhö

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv till mig!


Ovido - Quiz & Flashcards